Trädgårdskartan 2015

Jag har uppdaterat trädgårdsplanen med det nya för i år. Denna karta är inte helt skalenlig utan är ritad utifrån ögonmått. Jag tror att trädgården i själva verket är något smalare och längre. Men denna får duga tills jag orkar göra en riktig karta.

Allt det vita i trädgården är för övrigt gräsmatta.

tradgardsplan

Som ni ser så finns det en del att göra. Syrenbersån (som ligger lite närmre gungställningen i verkligheten) är nära på färdig och nu väntar utgrävning av nya ultimata rabatten och en sommarblommerabatt (?) bredvid pallkragarna.

Vi ska också välja en buske att sätta bredvid plommonträdet. Det blir inte en rhododendron, det är det enda vi är överens om just nu. Men en fin prydnadsbuske som blir cirka en meter på höjden och bredden tänker vi oss.

Jag har också påbörjat arbetet med att gräva bort mer gräs runt alla palkragarna för grusning. Det ska bli en bredare snigelbarriär helt enkelt.

Jag har lagt denna bild i högerspalten på bloggen så att den ska vara lätt att klicka upp om en undrar något. Jag ska försöka kalla de olika rabatterna för det som står på kartan.

 

Leave a Reply

