Grävmästaren

Jag är alldeles lycklig idag, för vi har en varm och solig dag i trädgården.

image

Min man har grävt klart barriären runt pallkragarna och nu gräver han ut hela nya rabatten. Wow! Hade jag gjort det själv med min utmattningssjukdom så hade det nog tagit 1-1,5v.

Har känt mig så frustrerad på sistone med tanke på alla grävprojekt som tar så lång tid, men nu är snart två avklarade på samma förmiddag! (Jag grävde tre av fyra sidor runt pallkragarna och det tog fyra dagar… Fredrik tog den sista långsidan på 20 min.)

Snart kan jag flytta in växter till den nya rabatten. Ska bara ta loss jord från tuvorna och fylla på med planteringsjord först.

Idag ska vi för övrigt hämta grus (svärfar har en säck över som han vill bli av med), köpa en smultronschersminbuske och jord (och parkettgolv). Hoppas att det går snabbt så att jag får mycket tid i trädgården idag.

Leave a Reply

