Min omplanteringsstation

Så här ser min omplanteringsstation ut inomhus (skänken i sovrummet. Kanske inte så mysigt med jordspill på golvet men äsch).

image

Jag har nu även fått börja använda den sista fönsterbrädan här i sovrummet som jag normalt sett har mina böcker och sovgrejer på.

image

Så här ser det ut vid det andra fönstret i svala rummet.

image

Jag planterat om växter som fått karaktärsblad flera gånger i veckan och snart finns det verkligen inte plats för fler. Vet inte riktigt vart jag ska göra av det då?

Snart blir det väl iofs så ljust att inomhusvärmen spelar mindre roll och då kan jag ju ha kvar plantorna i grorummet samt fixa plats i vardagsrummet (också söderläge).

Jag hoppas ju också kunna sätta ut potatisarna och kanske dahliorna och tagetesen snart (de största plantorna). Det ska bara bli lite varmare och mer frostfritt först. Om några veckor kanske? Om cirka två veckor är det faktiskt redan maj. (Obs. Vi bor i växtzon 2).

Det ska bli skönt att få ut växterna. Samtidigt så har det varit väldigt kul och mysigt att gå här och pyssla med sådderna. Men jag får göra det utomhus sen istället.

Leave a Reply

