110 små plantor balanserade…

…på en liten liten två små fönsterbräden, två upphöjda bord och en hylla vid husets söööööderfönster…

Räknade alla plantor jag har i försådden. 51 st står i grorummet och cirka 45 av dessa behöver planteras inom en snar framtid pga står trångt och/eller i såjord (planterar om dem när de får karaktärsbladen).

image

I svalrummet har jag 59 plantor i cirka 55 krukor/mjölkpaket/kärl (några delar en större bytta pga kärlbrist) + 5-6 plantor som redan är direktplanterade i en zinkhink med klätterställning.

Jag har alltså över 100 plantor i dessa två rum. Galet!!

image

Men nästa år kommer jag nog som vanligt bara förså ettåringar så då blir det zinnia, tomat, luktärt och lite sånt. Jag gissar att 2/3 av alla plantor i år är perenner.

Men om jag ändå ska plantera en ny rabatt så är det ju lika bra. Så i år får det bli lite extremt helt enkelt. (För att vara jag).

Ps. Har inte räknat potatisen. Då blir det 16 st till.

Leave a Reply

