Färdiggrävt för nya rabatten

image

Rabatten är färdiggrävd och jag är så himla trött (i kroppen och utmattad).

Igår krafsade jag ut matjord ur grästuvorna i cirka 3 timmar (rekord!) och idag tog det cirka en timme, sen var det klart.

Trots att jag var lite för trött (utmattningssyndrom) så kunde jag inte låta bli att börja plantera.

Grävde upp de nävor som täckte kungsängsliljorna och pärlhyacinterna i avbytarbänkrabatten och satte dem som kantväxter. Har lika mycket till som jag hittade i slänghögen i skogen för några veckor sedan. Men jag orkar inte flytta dem idag.

image

Min treåring var med och hjälpte mig att vattna. Det var väldigt praktiskt bortsett från när hon sprutade på mina byxor.

I morgon flyttar jag resten av nävorna samt fingerborgsblomma som ska blomma i år (andra året, tvåårig). Ska även plantera lite narscisser som jag köpt i kruka.

Sedan får jag vänta några veckor tills försådden är redo att planteras ut. Många av växterna kommer inte blomma förrän nästa år.

Men det känns underbart att jorden är förberedd. Har ju hållit på och planerat för den här rabatten i flera månader.

Leave a Reply

