När jag till och med drömmer om det på nätterna…

Igår kväll funderade jag på om jag helt enkelt skulle ställa ut växterna på balkongen såna här varma dagar (typ 18 grader ute och 24 grader inne pga att solen ligger på).

Jag hittade även en dvärgluktärt som hade grott i en jordlös mörk burk under krukan. Måste ha glömt kvar den där när  den låg i blöt inför sådd.

Och på natten då… Jag drömde att jag ställde ut krukorna och hyllan på balkongen. Men då var det plötsligt My Little Ponyhästar som jag radade upp för att de skulle få maximalt ljus… Mina barn var där och flyttade runt hästarna och jag blev irriterad.

Insåg också att det inte var så ljust på balkongen trots allt pga gardiner (!) och regnmoln.

Sen pratade jag med min man och sa att det är faktiskt inte så lätt att så dvärgluktärt eftersom fröerna är så stora. I handen höll jag något som liknade en mangokärna. Jag kallade dem dessutom för pinjenötter i drömmen. Jag insåg att mina krukor var alldeles för grunda för att kunna så ett så stort frö. Funderade på att lägga det horisontellt istället.

Hmmm… 😉

Leave a Reply

