Köldskador

Jag var bortrest ons-sön förra veckan och hade lämpat över ansvaret för vattning och avhärdning till min man. Men han hade skött det galant och nu står nästan alla växter utomhus.

Dock har jag börjat undra om de ska in igen nattetid eftersom vissa av dem börjat visa tecken på köldskador.

Denna maj har tydligen chansen att bräcka rekordet för regnigaste maj månad på 2000-talet. Hmm…

Dock känns det föga motiverande att börja avhärda en gång till om några veckor, så jag tror att det får bli något slags skyddstält på altanen. Jag ska se vad jag kan åstadkomma. Tur att jag väntade med att plantera ut i alla fall.

Juni väntar om cirka 1,5 vecka. Kom nu då sommarväder!

Leave a Reply

