Trädgårdsenkät

Drömmer om:
Ett växthus. Många olika rum i trädgården.

Om jag hade mer plats:
Fler fruktträd. Skulle vilja ha ett körsbärsträd, ett äppleträd till med gröna syrliga äpplen och en fläder.

Om jag hade en större budget:
Singel istället för grovt grus, fina plattor och kantstenar. Men jag kan inte med att köpa det i nuläget.

Det fulaste jag kan tänka mig:
Lekhus och typ rutchkanor i färgglad hårdplast.

Man kan aldrig ha för många av…:
Zinkkrukor. Tydligen…

Värsta skadedjuret
Ollonborre/pingborre/trädgårdsborre. Jag hatar mördarsniglarna, men de går ju åtminstone att plocka. Borrarnas larver är ju i gräsmattan och äter på rötterna. Vi ska fortsätta med nematoder i år och hoppas att grannarna hänger på.
Dock är jag glad över att vi inte har sorkar, vildsvin eller rådjur (mer än något enstaka), för det verkar också vara jättejobbigt.

Skulle vilja odla:
Växthusväxter som druvor, gurka, zucchini m.m. Tomater kör jag på ändå, men det vore ju fint med en större skörd.

Trädgårdsstil:
Romantisk

Favoritredskap
Planteringspaden

Leave a Reply

