Soliga dagar i trädgården

Jag vet inte om det är sommaren som tassar in, men det har varit soligt och runt 10-15 grader några dagar nu. I dag har jag fotat i trädgården.

De allra största gräv- och planteringsprojekten är klara nu och det känns så skönt. Jag gillar att gå runt och småpyssla i trädgården. Vattna lite, rätta till saker, rycka några ogräs osv. Men de tunga projekten har blivit för många och för mycket för mig i år. Tur att det är klart.

image

Planterade jordgubbar i stora krukor och ställde på kanten ner till källartrappan. Där är de någorlunda skyddade från sniglar (de flyttar ev till balkongen sen).

image

Den nya rabatten ser rätt tät ut från denna vinkel. Har tryckt dit lite av allt jag hade i den temporära rabatten i väntan på att mina frösådda perenner ska växa till sig. Men det är ju bara att gräva upp/rensa ut senare.

image

Allium med rostat staket.

image

De lysande röda blommorna på alunroten sticker verkligen ut.

image

Krusbärsbusken är bara på andra säsongen men det kryllar redan av bär. Hoppas att vi inte missar dem i år. (Förra året trillade de när vi var i Norrbotten och vi märkte inte att de var mogna precis innan vi for).

När jag inte fotar eller pysslar med växterna så ligger jag i hängmattan. Men det blir lite kallt här i skuggan under päronträdet när det bara är runt 15 grader ute. Snälla solen, kan vi inte få typ 22 grader? Det hade varit skönt. (Varken för kallt eller för svettigt).

image

Leave a Reply

