Höstlökgrävardags

image

Nu är det grävdags. Höstlökarna kom idag.

Det kommer bli eldigt orange och rosa i rabatten i vår, tror det blir toksnyggt.

Vita jätteallium ‘Mount Everest’ blir det också. Ska bli spännande att se skillnaden mot mina fyra lila allium av normalstorlek.

Har även köpt mina första krokusar. Har dock inte klurat ur var jag ska ha dem. Gärna någonstans på framsidan där de syns mer eftersom jag inte tillbringar lika mycket tid i trädgården så tidigt på året. Kanske trycker ner dem i häckrabatten på framsidan? Vi får se!

Längtar till våren! Enligt min nedräknare är det 152 dagar kvar till 1 mars.

Leave a Reply

