Denna milda blommande höst

Det är mitten av november och 11 grader här på västkusten. Jag har gått utan mössa och i min sommarjacka de senaste dagarna (och jag är en frusen person!). Vilken mild höst vi har va?

image

Jag var redo att rycka dahliaknölarna redan i oktober, men vi har inte sett tillstymmelse till frost så de blommar på.

Dessa rudbeckia ‘paradiso’ (gula bladen)  börjar dock sjunga på sista versen.

image

Rabatten är fortfarande väldigt grön och en hel del av plantorna är ju vintergröna, så det är inte så konstigt.

image

De rosa rudbeckiorna blommar fortfarande litegrann och särskilt granna är dessa som jag faktiskt sådde i våras. Det är ju inte meningen att de ska blomma redan första året, men med denna milda höst så var det möjligt.

I övrigt är trädgårdslivet helt lagt på hyllan. Det enda som är kvar är att bära in de sista krukorna samt att dra upp dahliorna.

Kanske kommer frosten i december då?

Leave a Reply

