Mitt i vintern-planering

image

När mörkret blir för kompakt och längtan för stark, då sätter jag mig och planerar för kommande trädgårdsåret.

Förra året blev jag ofta lite vilsen eftersom jag inte mindes i vilken ordning allt skulle göras, så i år gör jag en grovplanering.

I januari får jag äntligen öppna Impectas frökatalog som jag fick i brevlådan för någon vecka sen. Det är min belöning för att jag klarat okt-dec. Det har länge varit min målbild.

Redan i februari sätter jag första försådden. Jag har iofs redan några krukor på gång i försåddsrummet, men det ska bli fler hyllor och lysrör.

Andra projekt för nästa år är jordgubbsbänk på altanen (snigelfritt?), växttrappa på altanen och en till kompost.

“Bara” 70 dagar kvar till första mars nu. Heja heja!

image

Syrénbersån i augusti.

One thought on “Mitt i vintern-planering

Leave a Reply

