Vinterträdgården

33 dagar kvar till första mars och våren. Nu har snön smält bort helt från trädgården (vi hade 30 cm här i Gbg för en vecka sen).
Förra veckan

image

image

Fem jättesnöiga dagar i januari.

Jag ser att vissa växter redan börjat växa till sig. Både daggkåpan, gullvivan och hortensian är på gång med nya skott!

image

image

image

Jag ser även att Rut och Rocky rådjur varit på besök (brukar säga så till barnen, de älskar Sarah Sheppards faktaböcker om djuren i skogen). Denna gången var det tydligen mina alunrot som var smaskigast.

image

Lite gödsel lämnade de dock efter sig i gräsmattan bredvid sparrislandet. Men jag ska be dem peta ner det i landet nästa gång. De verkar sikta dåligt…

image

(Har nu för övrigt fotat bajset denna gången, mina barn blev upprörda förra gången när jag inte gjorde det…)

Längtar efter första snödroppen. Snart är det vår hörni!

Leave a Reply

