Snödroppar och rådjur

image

Äntligen vippar en av de tre snödroppar som jag har i trädgården. Jag har kollat till dem i flera veckors tid, men det är först nu som en av dem är färdigvuxna.

Har för övrigt skickat med min man en shoppinglista till trädgårdsaffären som han förhoppningsvis kan svänga förbi på vägen hem. Jag vill ha bl a krukade snödroppar eftersom de enligt uppgift ska vara lättare att plantera och få upp igen (bara tre av mina 20 snödroppslökar kom upp förra och detta året).

image

Rådjuren springer i min trädgård och käkar. Det mesta är ju bara ris nu, men jag blev lite sur när de bestämde sig för att tugga ner mina alunrot. Hittade en lämplig back i förrådet som ska skydda åtminstone den ena ett tag.

Vi har få rådjur här på sommarhalvåret som tur är, men nu på vårvintern verkar de vara riktigt hungriga och desperata. Jag hoppas att de låter bli mina vårlökar och tulpaner som sticker upp här och där i krukor och rabatter.

image

Tulpaner på väg upp.

Leave a Reply

