Nya äggrabatten

Jag hade egentligen tänkt att jag inte skulle göra några förändringar i trädgården i år eftersom det blev så jobbigt med allt grävande förra året.

Men jag kunde inte låta bli… ^^

Så nu blir det en rabatt mellan plommonträdet och smultronschersminen. Det kommer att rama in “sagostråket” fint tror jag. Rabatten kommer att synas både från fönstret och från hängmattan.

image

Den kommer att få en äggform som nog blir rätt fräck tror jag. Här ska jag främst ha gul-orange-röda växter som tagetes och dahlior samt nävor och annat grönt.
Jag har redan börjat gräva så smått. Det går inte fort med tanke på mitt utmattningssyndrom, men det är ju bra motion och det är roligt. När jag tröttnar och maken blir helt frisk ska jag be honom gräva upp resten.

Leave a Reply

