Odlingsklar

Idag lyckades jag skaka fram lite energi för att göra färdigt pallkragarna för sådd. Äntligen!

De täckta gjorde jag för flera veckor sen och sen dess har jag inte orkat ta itu med det pga utmattningssyndromet.

image

Men denna vecka började jag gräva bort grässvålen för den sjätte pallkragen och idag orkade jag hämta kompostjord och hönsgödsla. Jag vände jorden, krattade och lade tillbaka de stora pinnarna som agerar kattskydd nu när fiberduken är slut. (Har hört att katterna ogillar att bajsa i jorden om det ligger pinnar och annat där.)

Så nu är det bara själva sådden kvar (och köpa fiberduk). Ska även sätta syllpapp runt kanterna på pallkragarna som snigelskydd.

Skönt att få detta gjort!

Nu blir det potatis, morötter, sockerärter, rädisor och sallat i olika former (mangold, spenat, plocksallat, maché).

Leave a Reply

