Stort och mycket

image

Tomatplantorna börjar bli monstruösa och de får knapp plats i fönstret längre. Jag skulle helst vilja plantera om dem, men då får de verkligen inte plats. 

De extra långa plantorna från växtrummet har också fått flytta hit eftersom de slår i lysrören annars. Vet inte riktigt om jag ska försöka bygga om i växtrummet för de längre växterna eller om jag klarar mig för i år? Det är omkring 4-6 veckor tills de flyttar ut. Dock är det ju avhärdning innan dess och jag kan ju även köra med växttält (fiberdukstält) utomhus nattetid ett tag. Vi får se hur maj månads temperaturer blir.

Leave a Reply

