Lisebergs trädgårdsdagar

I år var det andra gången jag var där. Målet var att hitta perenner, helst sådana jag redan har samt några dahlior.

image

Sagt och gjort. Köpte en prisvärd Funkia ‘Hosta’ som jag varit på jakt efter i ett år och tre alunrot för 50kr/st. De mörka alunroten stod inte i hyllan, men när jag efter några om och men frågade personalen så fick jag plocka två ur “dekorationerna” vid sidan av. Yes!!

Det fanns flera stånd med dahlior men oftast bara nån fin på varje. Jag kunde verkligen inte plocka åt mig 6st för 100kr som jag gillade på samma ställe så till slut blev det två rosa för 60kr.

Köpte även fem knölar av vit höstflox. Ska kombinera dem med de två rosa jag har, blir nog fint tror jag. Behöver mer vitt och småblommigt i optimala rabatten.

Sist men inte minst fick jag några gul/röda lökväxter på köpet. Får fundera lite på var de får plats?

Jag som har färgmatchande rabatter måste verkligen tänka till när jag köper så att det får plats och passar in. Men dagens inköp kommer nog väl till pass tror jag.

I övrigt tycker jag att det fanns mer roligt på mässan förra året, men den var helt okej i år. Det var 95 utställare, men säkert 20-30 av dem sålde orelaterat krafs som mössor, mat, knivar, mattborstar osv. Gick bara rakt förbi dem.

Det fanns ganska prisvärda plantor närmst Stora scenen. Sen ska man ju iofs räkna med spårvagnsbiljetten (40kr) och inträdet, men jag köpte ett årskort så förhoppningsvis kan jag slå ut det på flera besök. 😉 (Annars blev plantorna riktigt dyra…)

2 thoughts on “Lisebergs trädgårdsdagar

  1. Fick tagit mig en tur dit också. Jag är ju främst intresserad av det ätbara så jag kom därifrån med tomat, aubergine, chokladmynta, jordgubbar, lite fröer och två prydnadsplantor. Mycket nöjd!

    Liked by 1 person

Leave a Reply

