Färger

Den vit-rosa-blå rabatten antar färg redan nu i slutet av maj. De orange/röda/gula blommorna och tulpanerna sjunger på sista versen medan dessa fantastiska aklejor går i blom tillsammans med nävor och smultron.

image

De vita alliumbollarna ‘Mount Everest’ vecklas sakta ut och om några månader blommar här zinnia, dahlior, höstflox och solhatt.

Den andra änden av den långa rabatten är rosa i olika nyanser. Alunrot och löjtnadshjärta.

image

Och tänk att jag sitter i min alldeles egenplanterade syrénberså och känner doften (trots nästäppa) av nyutslagna blommor.

image

Fem av sex buskar blommar i år, en verkade tycka att det var överflödligt. Men den är å andra sidan störst på höjden…

Några rotskott sticker upp så jag hoppas på vid spridning i den grusade hästskon så att bersån blir tät om några år. Men tills dess har jag försått solrosor och luktärt som ska då rama in och klättra runt bersån.

image

Idag är det 21 grader men moln och blåst. Men det gör mig inte så mycket, det är bättre fotoväder då. ^^

Leave a Reply

