Födelsedag i trädgården

Idag fyller jag 33 år och eftersom jag fick önska vad vi skulle göra idag, så blev det delvis en dag i trädgårdens tecken.

Efter en utflykt som involverade ett besök i trädgårdsbutiken så satte vi igång med fixalistan. Vi klippte gräset, trimmade (äntligen!), gödslade gräset och monterade fast en till slang så att vi har dubbelt så lång räckvidd.

Jag köpte även surjord som jag la i en grop runt blåbärsbuskarna (de fick dela på en liten påse för två år sen när de planterades och de är fortfarande väldigt taniga).

Nu ser trädgårdens fixalista riktigt bra ut. Har hunnit med allt detta på bara en vecka (med hjälp av min man två timmar idag).

image

Vi hann även med att fixa till barnpoolen, sprida ut gräsklipp i rabatter och pallkragar samt fixa nya pinnar till barnens lektält. Riktigt produktiv dag alltså.

image

Älskar när gräset är nyklippt och allt ser så prydligt ut.

image

image

Nu är det mesta i trädgården redo för sommaren. Har planterat all försådd och sått allt i pallkragarna. Allt grus ligger rätt och nu är det mest underhållsarbete med jordhögar, markduk, ogräsrensning osv kvar. Skönt!

image

Vad fick jag i present då? Jo, presentkort på bokashikompost (som jag önskade mig). Kul! Då blir det både gödsel i rinnande form (lakvattnet), kompost och ny näringsrik jord (det tar cirka 6v från start till färdig kompostjord och jag kommer köpa två behållare så det blir var tredje vecka för mig.) Superbra!

Leave a Reply

