Allt jag gjort denna vår

Jag har hunnit med förvånansvärt mycket denna vår. Nu börjar jag se slutet på den långa listan och har utöver att bygga en trälåda den fantastiskt roliga uppgiften att rensa kirskål i vår 18 meter (?) långa häck kvar. Ni förstår varför jag sparat den till sist va? ^^

Ska även täcka med tidningar/pappkassar, markduk och barkflis. Gjorde detta för två år sedan och delen där jag hade markduk har mindre kirskål än den där jag bara hade tidningar och barkflis på (så klart! Men visste inte om markduk förrän på sluttampen.)

Sista delen av den långa listan:

image

Andra saker jag gjort är att förbereda och så i alla sex pallkragar, plantera ut försådden, gräva en ny rabatt, vidga runt alla buskar och grusa, byta ut det stora gruset runt pallkragarna till finare grus (det tog åtskilliga timmar) och så klart underhållsarbete som gräsklippning, ogräsrensning och vattning.

Ganska bra jobbat för att vara utmattad! Men trädgården är min terapi. Där kan jag jobba utan att bli stressad och jag kan ta paus när jag vill.

Ps. Ska börja arbetsträna 2h, 2 dagar i veckan efter sommaren! Börjar äntligen bli piggare.

Leave a Reply

