Nya fröer i juni

Råkade visst slå till på Impectas sommarrea med 40% rabatt. Unnade mig den vita stora tagetesen ‘Vanilla’ som jag fick välja bort pga priset i våras.

image

Den nedre raden är påfyllnad av sånt jag redan har men som är svårare att ta fröer på.

Det mesta ska jag inte så förrän nästa år, men morötter, rädisor, grönkål, majs och mangold kan jag så i år om jag vill.

De morötter jag redan sått har inte grott så bra, kanske för att de var bäst före 2014? 😛 (eller pga den torra försommaren). Nu ska jag fylla upp i raderna med ‘Nantes 2’.

Rädise- och mangoldfröerna är snart slut och dem sår jag löpande.

Väntar nog med majsen till nästa år och då ska jag även se till att förodla ampeljordgubbe och kapkrusbär i tid.

Kul det här! Älskar rasslande paket!

Leave a Reply

