Augustigrönska

Trädgården är som finast i augusti tycker jag. I optimala rabatten har jag numera fyra nyanser av rosa.

Solhatt, höstflox, zinnia och nyaste blomman praktmalva (uppe till vänster). Den sår jag tidigare nästa år.

Äggrabatten blommar fantastiskt i rött, orange och gult. Nästa år sår jag färre av buskkrassen, visste inte att den förgrenar sig så ovan jord. 

Buskkrasse ytterst, gul och orange stor tagetes och linnétagetes i mitten.

Spaljéäppelträdet har fått riktigt mycket frukt. De tidigare två åren har det bara blivit sex-sju stycken. Nu är det närmre femtio äpplen!

Idag åt jag “en sallad” ståendes direkt vid självplocket i köksträdgården. Machésallat, morötter, sockerärter och rädisor. Så lyxigt att bara kunna plocka åt sig.

Leave a Reply

